Realitní byznys přestává být konzervativní. Mění ho virtuální prohlídky

Realitní byznys přestává být konzervativní. Mění ho virtuální prohlídky. Zdroj: Videobydleni.cz

Pandemie koronaviru dopadla na většinu oborů lidské činnosti a nevyhnula se ani poměrně konzervativnímu prodeji nemovitostí. Od prezentace pomocí fotek a reálných prohlídek se v posledních době i kvůli nákaze posunuje k různým druhům virtuálních prohlídek. Jaké jsou dva základní způsoby moderní prezentace a čím se od sebe liší?

Dlouhé roky byly virtuální prohlídky spíše snem, stála jim v cestě vysoká náročnost provedení, složitý postup a poměrně vysoká cena. S příchodem pandemie však potřeba méně cestovat, omezit osobní kontakt a snaha o co největší úsporu času otevřela dveře progresivním metodám cestu k úspěchu. Právě virtuální prohlídky umí nahradit dosavadní běžné návštěvy nemovitostí, a to díky využití nejmodernějších technologií. Lidé si tak mohou svůj vysněný dům či byt prohlédnout z pohodlí a bezpečí domova.

Zdroj: Videobydleni.cz

Cesta k virtuální realitě

Základní virtuální prohlídka ve své podstatě obsahuje 2D dispoziční model nabízené nemovitosti doplněný o fotografický sken každé místnosti. V nich se lze pohybovat pomocí interaktivních bodů a otáčet se v rozsahu 360° stejně tak, jako byste byli přímo na místě. Tato jednoduchá virtuální prohlídka bohužel nezahrnuje 3D model celé nemovitosti, ale je finančně velmi dostupná a nenáročná na výpočetní výkon počítače potenciálního zákazníka.

„Virtuální prohlídku můžete pořídit pomocí smartphonu, nebo kamerou dostupnou v řádu nižších tisícikorun. Na trhu existuje dnes mnoho společností, a šikovných fotografů, kteří za úplatu v řádu jednotek tisíc korun takovou virtuální prohlídku vyrobí. Velkou nevýhodou, při následné propagaci je, že ji bohužel nezobrazí dokonce ani největší a nejnavštěvovanější realitní server u nás,“ vysvětluje Kryštof Kubajko z Videobydleni.cz.

Zdroj: Videobydleni.cz

O úroveň výš

Moderní technologie poměrně nedávno umožnily vytvářet také 3D prohlídky, při nich dochází k nasnímání místnosti podobně, jako při video prohlídkách, navíc ale umí sestavit 3D dispoziční model nabízené nemovitosti.

„Pořizovací cena potřebného hardwaru však přesahuje 100 tisíc korun. Na trhu v posledních dvou letech však vznikla řada firem, které 3D prohlídku na míru umí vytvořit, přičemž se cena odvíjí od velikosti snímaných prostor a začíná zhruba na pěti tisících korunách. Její výhodou však je, že tento typ 3D prohlídky zobrazí všechny realitní servery na českém trhu,“ uzavírá Kubajko.