Nemovitostní fond Trigea rozšířil portfolio o dva retail parky v Olomouci a Ostravě

Retail Park Haná v Olomouci. Zdroj: Cushman & Wakefield

Český nemovitostní fond Trigea koupil dva nákupní parky na Moravě – Retail Park Haná v Olomouci a obchodní centrum Retail Park Ostrava. Své dosavadní portfolio tří nemovitostí tak Trigea rozšířila o další dva maloobchodní projekty.

Trigea, český nemovitostní fond založený v roce 2019, je v současnosti nejrychleji rostoucím českým fondem. Patří do finanční skupiny Partners, jejíž součástí je společnost Partners Financial Services.

Fond se zaměřuje na nákup prvotřídních komerčních nemovitostí ve špičkových lokalitách, především na kancelářské a maloobchodní projekty v Praze i mimo ni. Jeho portfolio zatím tvořily pražské kancelářské budovy Louvre a Explora Business Centre a Obchodní centrum Plzeň.

„Naší strategií je budovat diverzifikované portfolio kvalitních nemovitostí, které investorům zajistí nadstandardně atraktivní výnos. I letos chceme dodat našim investorům výnos okolo 6 %. Nová akvizice v podobě dvou velice úspěšných retail parků je k tomu dalším vhodným krokem,“ komentuje novinky Tomáš Trčka, generální ředitel nemovitostního fondu Trigea. Nová akvizice v podobě dvou velice úspěšných retail parků bude pro fond velkým přínosem.

Retail obecně, a zvláště pak nákupní parky, jsou pro investory aktuálně atraktivní volbou, o kterou je mezi nimi velký zájem. Potvrzují to údaje realitně poradenské společnosti Cushman & Wakefield, jež fond Trigea při transakci zastupovala. Podle jejich údajů se v letošním prvním pololetí v Česku uskutečnilo 11 transakcí maloobchodních projektů, z nichž velkou část tvořily právě prodeje retail parků.

„Maloobchodní trh přežil omezení spojená s Covidem v dobrém stavu, retail parky jsou na tom přitom o něco lépe než obchodní centra, protože jejich nájemci byli vzhledem ke svému zaměření převážně na nezbytné zboží uzavření kratší dobu. K jejich hlavním výhodám patří nízké provozní náklady, jednodušší provoz a správa, specifická skupina stabilních nájemců,

dobré lokality a selektivní možnost vnímat projekt na pomezí mezi retailem a logistikou,“ říká Michal Soták, partner a vedoucí investičního týmu v České republice ve společnosti Cushman & Wakefield.